سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات کلیدی برای خرید چرخ خیاطی

نکاتی برای خرید چرخ خیاطی

 بودجه و نوع چرخ خیاطی را مشخص کنید:

قبل از هر اقدامی میزان بودجه و نوع چرخ خیاطی را که میخواهید و همچنین برند آن را مشخص کنید. در این صورت انتخاب ساده‌تری در این بازار پرتنوع خواهید داشت.

 چرخ خیاطی ماکو کمپلتی تمام دور بخرید

دقت کنید که چرخ ماکو کمپلتی تمام دور باشد. هرگز چرخ‌های ماکو آسیابی نخرید؛ زیرا این نوع چرخ‌ها ارتعاش زیادی دارند، در صورتی‌که چرخ خیاطی باید بدون صدا و ارتعاش کار کند.

 چرخ به روز بخرید

کالاهای به روز و مدرن دارای ویژگی‌های کاربردی به روزتری نیز هستند. پس سعی کنید از میان نمونه‌های به روز و جدیدتر خرید کنید.

چرخ خیاطی خریداری کنید که انواع پارچه را بدوزد

در خرید چرخ خیاطی دقت داشته باشید که چرخ باید دارای پایه فشاردهنده قوی باشد که به‌وسیله آن بتوان انواع پارچه‌های ضخیم و درزهای کلفت را دوخت بزند..

 چرخی خریداری کنید که از تمام برنامه‌های دوخت پشتیبانی کندد

بعضی چرخ‌ها علاوه بر دوخت مستقیم و منظم، دوخت‌های زیگزاگی با عرض و طول‌های متفاوت از هم انجام می‌دهند. تکنیک جدید در رشته خیاطی با ساختن چرخ خیاطی جدید زیگزاگ و دو سوزنی وسائل خودکاری که در آنها به کار رفته است، حقیقتا اعجاز می‌کند. این وسایل خودکار حتی کار خیاط مبتدی را به‌صورت کار یک هنرمند جلوه‌گر می‌سازد. این نوع چرخ‌ها به‌خصوص برای دوختن جا دکمه، تور دوزی، حاشیه‌دوزی، دوختن روبان و طرح‌های آپلیکه، پنبه‌دوزی، سجاف‌های گرد و کارهای تعمیری مختلف بسیار مناسبند.

چرخ خیاطی استوک نخرید

چرخ‌ خیاطی دست دوم و مستعمل و اصطلاحا استوک که سال‌ها در کشورهای مختلف جهان به مردم گوناگون با فرهنگ‌های مصرف مختلف خدمت کرده‌اند و هم‌اکنون در بازار کشورهای جهان سوم از جمله کشور خودمان به فروش می‌رسد و با وجود کارکرد زیاد و جابه‌جایی قطعات معیوب اصلی با نوع متفرقه از لحاظ کیفی مردود و در شان خریداران ایرانی نیست.

آموزش اولیه را فراموش نکنید

شرکت‌های عرضه کننده ایرانی و برخی از برندهای وارداتی برخی از آموزش‌های رایگان ابتدایی را به خریدار ارائه داده یا آموزش‌هایی از طریق دفترچه راهنما به خریدار ارائه می‌دهند. بهتر است به این نکات آموزشی توجه کنید یا دفترچه را به خوبی مطالعه کنید؛ زیرا این موضوع منجر به افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.         

از خرید چرخ خیاطی بدون ضمانت خودداری کنید:

سعی کنید حتما چرخ خیاطی با گارانتی خریداری کنید و در ضمن چرخ خیاطی بخرید که در کلیه نمایندگی‌های مجاز وسایل تعمیر و سرویس آن موجود باشد